Fasciális kezelések

A Stúdióban alkalmazott, modern fasciaterápiás kezelések (FDM terápia és Stecco-féle fasciális manipuláció) a kiváltó okok megszüntetésére fókuszáló, legfrisebb fasciális kutatások eredményeit alapul vevő kezelések.

Céljuk a mozgásszervi fájdalmak megszüntetése, megelőzése; az optimális mozgástartomány és sportteljesítmény elérése.

FDM - Fascia Disztorziós modell szerinti kezelések

Az FDM koncepciója 6 féle fasciális disztorziót különböztet meg, amelyeket típusától függően különbözőképpen mutattunk. Abból, ahogy a kezelés során a páciens  mutatja-elmagyarázza a fájdalom jellegét,  a disztorzió típusa kikövetkeztethető, így a megfelelő kulcsot helyezhetjük a megfelelő zárba: a disztorzió- specifikus kezelés gyors fájdalomcsökkenést és funkciójavulást okoz, számos esetben feleslegessé téve a műtétet.

Tipikus problémák, amikre megoldást jelenthet az FDM terápia:

● irodai munkától feszes vállak

●  derékfájás

● teniszkönyök

● beszűkült mozgástartományok

● bokaficam

● sportsérülések megelőzése, sérülések utáni rehabilitáció

● vállfájdalmak, befagyott váll, zsibbadó karok

● ismeretlen eredetű, képalkotóval nem beazonosítható mozgásszervi fájdalmak

További részleteket olvashatsz az FDM terápiáról a blogon.

Stecco-féle fasciális manipuláció

A Fascial Manipulation (Fasciális Manipuláció) egy olyan holisztikus terápiás módszer, amely a test fascia rendszerére fókuszál. A fascia egy kötőszövetes hálózat, amely az egész testet átszövi és körülveszi. A fasciális manipuláció célja a fascia rendszerének vizsgálata, a feszülési láncok értelmezése és kezelése annak érdekében, hogy optimalizálja a mozgástartományt, megszüntesse a fájdalmat és elősegítse a szervezet működésének optimális módját.

A módszer működésének elve, hogy  a páciens kikérdezése és bizonyos mozgástesztek és palpációs vizsgálatok elvégzése után a kezelő a problémásnak ítélt területeken manuális kezelést végez. A kezelés járhat némi kellemetlenséggel, fájdalommal, de ez az egyes pontok (koordinációs -és fúziós központok) szabaddá tétele után megszűnik,  az addig tapasztalt feszülés, fájdalom, mozgásbeszűkülés megszűnik.

A kezelés akár évtizedek óta fennálló problémák, fájdalmak és mozgásbeszűkülések megoldására is alkalmas.

Ha fájdalommal, mozgástartomány beszűküléssel küzdesz, a fasciális kezelések jó eséllyel megoldást jelenthetnek a problémádra. Ha kérdésed van, keress minket bátran, ha pedig időpontot foglalsz, akkor a problémamegoldó kezelést válaszd.