Eszközök a kezelőből – a Flossband

2021.09.05

A floss egy viszonylag széles gumiszalag, amit a kezelendő területre feltekerünk, és az így létrehozott kompresszió hatását kihasználva csökkentjük az adott terület fájdalmát, javítunk az ízületi stabilitását, csökkentjük az ödémát, vagy lazítjuk az feszes, spasztikus izmokat.

Jól használható minden olyan esetben, ahol a nagy felületű nyomás előnyös lehet: ízületi stabilitás növelésére, fájdalomcsökkentésre, ödémásodás ellen. A problémától függően különböző erősségű és szélességű szalagokat vetünk be.

Használata nyomán hüledező pácienseket hagy maga után például bokaficam esetén: azonnali látványos mozgásterjedelem javulást és a fájdalom nagymértékű csökkenését okozza.

A sérült terület szöveti szinten úgy néz ki ilyenkor, mintha bombatalálat érte volna: szöveti törmelék, ödéma mindenhol, friss tápanyag, oxigén pedig alig jut a sejtekhez. A duzzadt és fájdalmas bokát általában nem mozgatjuk, így a szöveti szintű romeltakarítási munkák lassan zajlanak, így a helyreállítás is lassú. A szöveti kémia rossz, az ödéma feszít, ezért aztán az idegvégződések nyűgösek: fáj a sérülésünk.

De aztán bevetjük a flosst, ami úgy működik, mintha kicsavarnál egy mosogatószivacsot. A nagy felületű, gyengéd nyomás kisöpri a szöveti törmeléket és az ödémát, végre friss oxigénhez jutnak a sejtek, lehet gyógyulni! A szöveti kémia jó, az ödéma megszűnt - a nociceptorok megnyugodtak - azonnali, nagymértékű fájdalomcsökkenés és funkció javulás tapasztalható.

Fontos tudni, hogy attól, hogy mozog és nem fáj, még sérült! Kedves futóim, tessék ezt figyelembe venni, másnap nem futunk maratont!

Jó, ha tudod, hogy egy bokaficam mindig okoz disztorziókat a kötőszövetben, amik kikezelés nélkül hosszú évek múlva is okozhatnak problémákat, ezért egy FDM kezelést mindenképpen érdemes beiktatni a rehabilitációs programba, hogy ne ismétlődjön meg a sérülés.