Masszázs vagy problémamegoldó kezelés- melyiket válasszam?

2021.09.05

Az első találkozásunk előtt sokan bizonytalanok, hogy vajon melyik kezelésfajta volna igazán megfelelő számukra, nekik szeretnék segíteni egy rövid összefoglalóval.

A svédmasszázs a kötőszövet és az izmok állapotának általános javítására, a szervezet regenerálódásának elősegítésére, relaxációra szolgál. Fogásai használatosak gyógymasszázs és wellness kezelések során is. A kezeléseket masszázsolajjal végezzük, eredményeképpen az izmok ellazulnak, az esetleges izomfájdalmak csökkennek, a paraszimpatikus idegrendszeri túlsúly hatására a stressz szintje csökken, a felépítő, regeneráló jellegű folyamatok erősödnek a szervezetben - egyszóval egy általános pozitív hatással járó kezelés.

Akkor érdemes választanod, ha egy pihentető, relaxáló kezelésre vágysz, megszabadulnál az izomláztól, feszesek az izmaid, de ez még nem egyértelmű fájdalom, nem akadályoz a napi teendőkben.

A problémamegoldó kezelések ezzel szemben a probléma kiváltó okának megszüntetését célozzák. A kezelések túlnyomó része fasciális disztorziók megszüntetésére irányul, amit szükség esetén kiegészít az esetleges hibás mozgásminták feltérképezése és korrekciós tréning.

Az első és legfontosabb lépés tehát a fájdalommentesítés. Fasciális eredetű fájdalmak esetén a fascia disztorziós modell (FDM) szerinti kezelés gyors és hatékony fájdalommentesítést és funkciójavulást tesz lehetővé. Ha a fájdalom vagy sérülés egy optimálistól eltérő  mozgásminta eredménye, akkor megbeszéljük, mi a teendő annak érdekében, hogy a hibás mozgásmintát kijavítsuk és ne történjen ismételt sérülés.

Mivel célorientált kezelésről van szó, a kezelés során eszközöket is fogok használni. Ezek leggyakrabban köpöly, IASTM (fasciakés), floss, és gyakran használunk kinesio tapet is a kezelés végén. Nem minden esetben, de előfordul, hogy a kezelés fájdalommal jár, erre előzetesen minden esetben felhívom a figyelmet, elmondom, hogy mi várható, csak olyan kezelést alkalmazunk, amibe a páciens is beleegyezik. Mivel az esetek többségében fájdalom megszüntetését célozzák a kezelések, a közben fellépő kellemetlenségek eltörpülnek az eredmény pozitív hozadéka mellett.

Ezt a kezelésfajtát többek között akkor érdemes választanod, ha

• fájdalmat okoz a mozgásszervi problémád
  • lesérültél
  • széthajtottad magad az edzésen/versenyen és most romjaidban heversz
  • kificamodott a bokád
  • elaludtad a válladat
  • feszes a hátad, vállad, ami fejfájásokat is okoz
  • gyakran fáj a derekad
  • a sok gépeléstől fájdalmas, zsibbad az alkarod
  • futás után - közben fájdalmaid vannak
  • a kisbabád emelgetéstől kikészült a derekad/vállad/karod
  • a korábbi sérülésed meggyógyult, de valami még mindig nem az igazi
  • mindenféle vizsgálaton jártál már, de nem találtak érdemi megoldást a mozgásszervi problémádra
  • nem fáj semmid, de látod/érzed, hogy valami nincs rendben a mozgásoddal és nem szeretnél lesérülni

Ha bizonytalan vagy, hogy a problémádra megoldást jelenthetnek -e ezek a kezelések, keress bátran telefonon, és megbeszéljük, hogy mi volna számodra az optimális megoldás. Várlak szeretettel!