Viscerális terápiával mozgásszervi fájdalmak ellen?

2022.05.09

Gondoltál már rá, hogy a mozgásszervi fájdalmak mögött belszervi problémák is állhatnak?

Sokszor előfordul, hogy egy mozgásszervi fájdalomnak vagy mozgásbeszűkülésnek nem találják az okát: emberünket szanaszét vizsgálták, rommá kezelték, a fél periódusosrendszert beszedte fájdalmcsillapító formájában, csillagászati összegeket elköltött a megoldás keresése során, de legfeljebb ideiglenes javulást sikerült elérni.

Ilyenkor egyrészt érdekes lehet az FDM (fascia disztorziós modell) szerinti kezelés, hiszen annyira új terület, hogy az orvosi képzésnek még nem része, ezért a legritkább esetben javasolják a pácienseknek (sajnos).

Ha a probléma gyökerét mélyebben kell keresnünk, akkor sokszor a viscerális terápia lesz a megoldás.

Egy jobboldali krónikus vállfájdalmat például kezelhetnek lokálisan bárhogy, ha a probléma kiváltó oka a máj tokjánál keresendő: ilyenkor amíg a májat nem kezeljük, addig a probléma okát nem szüntetjük meg, így legjobb esetben is csak időleges javulást tudunk elérni. Viscerális kezelésekkel viszont azonal visszajelzést kapunk arról, hogy jó nyomon járunk-e, és az esetek többségében néhány kezelés alatt teljes fájdalommentességet és mozgásterjedelmet érhetünk el.

Szintén nem mellékes szempont, hogy ilyenkor a kötőszövetes disztorziókkal körbevett szerv is "kisszabadul", saját mozgásai, tápanyagellátása, szöveti keringése helyreáll, és ismét optimális mértékben be tudja tölteni funkcióját.

Ha bizonytalan vagy, hogy a problémádra megoldást jelenthet-e a viscerális terápia, keress bátran az elérhetőségeim egyikén.