Gyakran ismételt kérdések

Mi a különbség a masszázskezelés és a problémamegoldó kezelések között?

A svédmasszázs a kötőszövet állapotának általános javítására, a szervezet regenerálódásának elősegítésére, relaxációra szolgál. Fogásai használatosak gyógymasszázs és wellness kezelések során is. A kezeléseket masszázsolajjal végezzük, eredményeképpen az izmok ellazulnak, az esetleges izomfájdalmak csökkennek, a paraszimpatikus idegrendszeri túlsúly hatására a stressz szintje csökken, a felépítő, regeneráló jellegű folyamatok erősödnek a szervezetben- egyszóval egy általános pozitív hatással járó kezelés.

Akkor érdemes választanod, ha egy pihentető, relaxáló kezelésre vágysz, megszabadulnál az izomláztól, feszesek az izmaid, de ez még nem egyértelmű fájdalom, nem akadályoz a napi teendőkben.

A problémamegoldó - vagy mozgásterápiás - kezelések ezzel szemben a probléma kiváltó okának megszüntetésére irányulnak.

Mivel célorientált kezelésről van szó, a kezelés során eszközöket is fogok használni. Ezek leggyakrabban köpöly, IASTM (fasciakés), floss, és gyakran használunk kinesio tapet is a kezelés végén. Nem minden esetben, de előfordul, hogy a kezelés fájdalommal jár, erre előzetesen minden esetben felhívom a figyelmet, elmondom, hogy mi várható, csak olyan kezelést alkalmazunk, amibe a páciens is beleegyezik. Mivel az esetek többségében fájdalom megszüntetését célozzák a kezelések, a közben fellépő kellemetlenségek eltörpülnek az eredmény pozitív hozadéka mellett.

Ezt a kezelésfajtát akkor érdemes választanod, ha

• kimondottan fájdalmaid vannak
  • lesérültél
  • széthajtottad magad az edzésen/versenyen és most romjaidban heversz
  • kificamodott a bokád
  • elaludtad a válladat
  • feszes a hátad, vállad, ami fejfájásokat is okoz
  • gyakran fáj a derekad
  • a sok gépeléstől fájdalmas, zsibbad az alkarod
  • futás után - közben fájdalmaid vannak
  • ödémás a lábad/karod
  • nem fáj semmid, de látod/érzed, hogy valami nincs rendben a mozgásoddal és szeretnéd egyenletesebbé tenni a terhelést.

Ha bizonytalan vagy, hogy a problémádra megoldást jelenthetnek -e ezek a kezelések, keress bátran telefonon, és megbeszéljük, hogy tudok-e segíteni, vagy át tudlak-e irányítani olyan kollégához, akinek a te problémád a szakterülete.

Biztosan megszünteti a panaszomat a kezelés?

Nagy felelőtlenség lenne ilyet állítanom, biztosra sajnos nem ígérhetem, de mindenesetre mindent meg fogok tenni azért, hogy így legyen.

Hogyan történik egy általános kezelés:

Érkezés:

Az időpont visszaigazoló smsben elküldöm a kapukódot is, ezzel be tudsz jönni az épületbe. A stúdióban kezelések zajlanak, kérlek, ne csengess, nyitvatartási időben nyitva van az ajtaja, gyere be és foglalj helyet a váróban, érted fogok jönni. Kérlek, érkezz időben, a váróban kényelmesen helyet tudsz foglalni.

Hogyan történik egy svédmasszázs kezelés:

Első találkozásunk alkalmával:

Bekísérlek a kezelőbe és felvesszük az anamnézist: alaposan kikérdezlek az egészségügyi állapotodról. Megkérdezek minden olyan tényezőt, ami a jelenlegi és későbbi kezelésünk során fontos lehet.

Megbeszéljük, hogy van-e bármi aktuális panaszod, hogy milyen kezelést szeretnél, és ha van bármi kérdésed, azt megválaszolom. Ha nem voltál még masszázskezelésen, megbeszéljük személyesen is, hogy hogy zajlik egy kezelés.

Megmutatom, hol találod a fürdőszobát: ott kezet tudsz mosni, célszerű használni a mosdót, és ha szükséges, egy gyors tisztálkodásra is sort keríthetsz.

Teljes test masszázsnál meg foglak kérni, hogy - miután kimentem a kezelőből - vetkőzz fehérneműre és feküdj fel a kezelőágyra. Az ágyon találsz majd egy extra törölközőt, amivel betakarhatod magad. Ha csak rész kezelést végzünk - pl csak talp, vagy csak váll, - akkor elég a kezelt területet szabaddá tenned. Miután elhelyezkedtél az ágyon, visszajövök a szobába és elkezdjük a masszázskezelést.

Innentől neked csak egy dolgod van: ellazulni és pihenni.

Hogyan történik egy problémamegoldó kezelés?

Az első alkalom során átbeszéljük a panaszodat, kikérdezlek a kórelőzményekről, ha vannak a problémához kapcsolódó orvosi leleteid, azokat átbeszéljük. Elvégezzük a szükséges teszteket, és elkezdjük a kezeléseket.

Ha mozgásos tesztekre van szükség, akkor célszerű egy ujjatlan trikót és rövidnadrágot hoznod magaddal, amiben elvégezhetjük a teszteket- ezt a telefonban meg szoktuk beszélni. Ha a vizsgálat indokolja, akkor meg foglak kérni, hogy vetkőzz fehérneműre.

Lehet, hogy törésem/izomszakadásom is van, de nem biztos: mehetek kezelésre?

Ha törés vagy izomszakadás gyanúja fennáll, kérlek, először orvoshoz menj, hogy képalkotóval ellenőrizzék a sérülés mértékét és megkaphasd a szükséges orvosi ellátást.

Mi az az FDM?

Az FDM a Fascia Disztorziós Modell rövidítése.  Az elmélet lényege, hogy a különböző típusú kötőszövetes fájdalmakat különböző testbeszéddel írjuk le: pontszerűen rámutatunk, vonalat húzunk, vagy éppen nagy felületen simítunk a fájdalmas terület felett. Az elváltozást a terapeuta így be tudja azonosítani, és célzottan a probléma jellegének megfelelő kezelést tudja választani.

Az elváltozás típusától függően elegendő lehet akár egy kezelés is, míg legtöbb esetben néhány ismétlő kezeléssel tudunk teljesen megszabadulni a problémától.

Mi az a floss:

A floss egy széles gumiszalag, amit a kezelendő területre feltekerünk, és az így létrehozott kompresszió hatását kihasználva csökkentjük az adott terület fájdalmát, javítunk az ízületi stabilitását, csökkentjük az ödémát, vagy lazítjuk az feszes, spasztikus izmokat. Rendkívül jól használható pl. bokaficam esetén, azonnali látványos mozgásterjedelem javulást és a fájdalom nagymértésű csökkenését okozva. A sérülés után minél hamarabb alkalmazzuk, annál jobb hatást tudunk vele elérni, úgyhogy ha már megtörtént a baj, ne halogasd a kezelést!

Mi az a köpöly?

A köpöly egy kis harang alakú eszköz amit a bőrre helyezünk, majd egy kis pumpával enyhe vákuumot képezünk a harang alatt, ami megemeli a bőr alatti szöveteket. Ezáltal a korábban esetleg összetapadt, rossz keringésű szövetekben többszörösére nő a keringés, friss tápanyagot kapnak a sejtek és a felgyűlt sejtanyagcsere termékek eltávoznak - olyan, mintha kitakarítanánk egy elkoszolódott akváriumot. Hatására csökken - megszűnik a fájdalom, nő a korábban beszűkült mozgástartomány. A kezelés sokszor nyomot hagy pirosas-lilás kör alakú foltok formájában, erre a kezelés előtt minden esetben felhívom a figyelmet. A kezelés után 1-2 napig ne napoztasd az érintett területet és ne menj szaunába, gőzfürdőbe.

Szabad fürdeni a kinesio tape-pel?

Minél kevesebbet ázik, annál hosszabb ideig fent marad, ezért a gyors zuhanyzás javasolt inkább, de egyértelműen tudsz fürdeni-tisztálkodni vele. Úszóknak és vizes nyaralás előtt a speciálisan vízi igénybevételre kifejlesztett tape-et szoktuk feltenni.

Kismamáknál, gyerekeknél is alkalmazható a kinesio tape?

Abszolút! A tape nem tartalmaz hatóanyagot, hatását a nagy felületen megvalósított mechanikai inger útján fejti ki, ezért teljesen biztonságosan alkalmazható kismamákon és gyerekeken is.

Kismama vagyok, mehetek masszázsra?

Az első trimeszter elmúltával - hacsak az orvosod máshogy nem rendelkezik - gyere bátran.

Mik a lemondási feltételek?

Ha látod, hogy a megbeszélt időpont mégsem lesz alkalmas, kérlek, minél előbb hívj időpontmódosításért. 24 órán belüli lemondás esetén a következő alkalommal a kezelés árának max. 50 %-a, de minimum 4000 Ft felszámításra kerül a következő kezelés árához.

Hogyan tudok fizetni?

Bankkártyával és készpénzzel egyaránt tudsz fizetni.

Gyerekek jelentkezhetnek-e kezelésre?

10 éves kortól kezdődően gyerekek is részt vehetnek kezelésen. 16 éves korig szülői kíséret szükséges, és a kezelés alatt a szülő végig bent tartózkodik velünk a kezelőben.

Hozhatom-e a háziállatomat a kezelésre?

Sajnos a Stúdióban nem tudunk háziállatokat fogadni.

Van-e utánkövetés a kezelés után?

Igen, szoktam kérni egy másnapi visszajelzést az állapototkról smsben/messengeren, megköszönöm, ha visszajelzel.

Adhatok-e le értékelést a Masszázsklinikáról?

Örömmel veszem, ha értékeled a szolgáltatásomat, mind a Facebookon, mint a  Google oldalamon tudsz hagyni értékelést, ha voltál már kezelésen nálam, akkor köszönöm, ha megteszed.

Angolul beszélő külföldi ismerősömnek keresek segítséget, küldhetem hozzád?

Igen, hívjon bátran, magyarul és angolul végzem a kezeléseket.

Kell-e rendelkeznem oltási igazolvánnyal a Masszázsklinika látogatásához?

Nem szükséges.